Ga naar de inhoud

Portfolio 13

Opdracht:

Keuzes, keuzes en nog eens keuzes… Er zijn zo veel mogelijkheden en dat maakt het soms niet makkelijker. Gelukkig kan ik je daar bij helpen!

Het gezin, waarvoor ik deze opdracht deed, wist op zich best goed wat ze willen, maar hoe dit er precies uit moest komen te zien vonden ze lastig. Ze vonden het fijn als iemand mee zou kijken, zodat het één geheel zou worden. Een mooi fris, gezinshuis was hun droom.

Wensen:

  • We houden van de kleur blauw
  • Het geheel moet licht en fris zijn
  • We willen een uitnodigend geheel
  • De haard wordt vervangen, maar hoe moet dit er uit gaan zien?
  • Een roomdivider om de leefkeuken en zithoek te scheiden
  • Een knusse plek waar de kinderen kunnen chillen/gamen
  • Een aparte zithoek
  • De vloer wordt geschuurd en opnieuw gelakt
  • De erker mag meer een functie krijgen

Moodboard

Ik ben voor ze aan de slag gegaan met een moodboard. De kleur blauw stond centraal en daardoor hadden we al een goede richting. Er zijn twee moodboards uit gekomen die beide aanspreken. Ik heb deze moodboards gecombineerd en vertaald naar een ontwerp. Zie de moodboards hieronder.

Indeling

De indeling was een leuke uitdaging door alle hoekjes in deze prachtige jaren ’30 woning. De plek van de roomdivider stond nog niet vast, dus daar kon ik mooi mee spelen. Ook mocht de tv verplaatst worden. De aansluiting van de haard stond wel vast.

3D ontwerp

De klant vond de roomdivider-haard best wel spannend en was benieuwd hoe dit er uit komt te zien en of het niet te krap voelt. Met de 3D visualisatie krijg je een goed beeld van de ruimte en zie je ook hoe alles uitpakt.

We hebben gespeeld met kleuren, want de klant miste nog een beetje het overtuigende Wow-effect. Gelukkig kan ik die aanpassingen doen in de 3D visualisatie en komen ze er niet pas achter als de kleuren al op de muur zitten. Eén van de redenen waarom een 3D visualisatie echt een aanvulling is op een interieuradvies!

Hieronder zie je het definitieve ontwerp:

Shopping tips

Een ontwerp waar de klant helemaal enthousiast van werd, maar hoe vertaal je dit naar een concreet plan met meubels? Ik heb ze geholpen door een Shoppingpagina te maken. Hier zie je alle meubels bij elkaar en weet je precies wat je moet kopen om het gewenste resultaat te krijgen.

We zijn samen gaan shoppen om de stoffen uit te kiezen, zodat er geen twijfel meer kon ontstaat bij de klant. Dit was precies wat ze nodig hadden om over te gaan tot actie en een mooi interieur te realiseren.

(Bij het advies hoort ook een uitgebreide uitleg, tips, een lichtplan en een kleurenplan, maar die zijn alleen voor de klant zelf omdat hier veel details in staan.)

Zie meer van het portfolio van THUIS.